Welkom bij de Canon Store

Welkom bij de Canon Store

Veelgestelde vragen over de store

Hoe kan ik contact opnemen met de klantenservice?

• Stuur Canon een e-mail via store@canon.be

• Of bel Canon op (+32) (0)2 6200 197

De klantenservice van Canon is op werkdagen geopend tussen 8:00 en 20:00 uur, op zaterdag tussen 9:00 en 18:00 uur en op zondag tussen 10:00 en 16:00 uur.

De medewerkers doen hun best om binnen het uur antwoord te geven tijdens kantooruren.

Wat zijn de bezorgkosten binnen België en hoe lang duurt het?

Canon biedt gratis standaardbezorging voor alle bestellingen vanaf € 30,00 Bestellingen worden binnen 2-3 werkdagen geleverd.

Type

Kosten

Details

Gratis standaardlevering

Gratis bij bestellingen vanaf € 30,00

€ 4,99 voor bestellingen tot € 30,00

Bezorging binnen 2-3 werkdagen

*Levering op werkdag tussen 8.30-18.00 uur
* Raadpleeg het gedeelte bezorgservice voor informatie over uitzonderingen


Leveringsinformatie voor België bezorgservice


Wat is vooraf bestellen?

Vooraf bestellen houdt in dat je een product kunt kopen voordat het verkrijgbaar is. Je reserveert het product, zodat je het als een van de eersten ontvangt zodra de verkoop start en het product op de markt komt. De datum 'Start verkoop' onder de bestelknop is bij benadering de datum waarop je je vooraf bestelde product ontvangt.

Meer Veelgestelde vragen over vooraf bestellen

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Je kunt je aanmelden met je Canon-account om de bestelling te volgen. Als je geen account hebt, kun je contact opnemen met Canon's klantenservice.

Meer informatie over Canon's bezorgservice.

Ik heb mijn item(s) niet ontvangen. Kan ik de status van mijn bestelling controleren?

Als je een account hebt, kun je de status van je bestelling controleren door je aan te melden met je account. Je kunt ook contact opnemen met Canon's klantenservice.

Hoe plaats ik een bestelling?

Als je problemen ondervindt bij het plaatsen van een bestelling, neem dan contact op met Canon's klantenservice.

Ik heb problemen bij het installeren van mijn product. Kan Canon mij helpen?

Ja, ga naar het gedeelte productondersteuning van de website voor hulp bij het oplossen van het probleem.

Bezorgen jullie ook in het buitenland?

Nee, we bezorgen momenteel alleen in Belgium.

Kan ik mijn bestelling op meerdere adressen laten afleveren?

Nee, momenteel bezorgt Canon alleen alle items binnen je bestelling op één afleveradres naar keuze. Als er items op meerdere adressen moeten worden afgeleverd, moet je de items afzonderlijk bestellen en het desbetreffende adres selecteren of invoeren bij het afrekenen. Als je een account hebt, kun je afleveradressen opslaan zodat je deze snel en eenvoudig kunt selecteren als je een bestelling plaatst.

Meer informatie over onze bezorgservice

Kan ik een item telefonisch bestellen als een item online niet op voorraad is?

Canon kan telefonisch geen bestellingen aannemen voor items die niet op voorraad zijn op de website.

Wat is Canon's beleid inzake retournering en restitutie?

Als je je hebt bedacht en een product wilt retourneren, kunt je dit gratis doen binnen 30 dagen nadat je de bestelling hebt ontvangen. Je krijgt dan het volledig bedrag terug*. De periode van 30 dagen gaat in op de dag na ontvangst van het laatste product.

*Zie de pagina retourzendingen en restitutie voor meer informatie.

Hoe retourneer ik items die ik heb gekocht in de Canon store?

Stuur een e-mail naar Canon's klantenservice met de volgende gegevens: je naam, bestelnummer, telefoonnummer en de gegevens van het product dat je terugstuurt, inclusief het serienummer.

Na ontvangst van je e-mail stuurt Canon je een retourformulier en etiket.

*Zie de pagina retourzendingen en restitutie voor meer informatie.

Kan ik mijn bestelling annuleren?

Je kunt je bestelling annuleren, maar alleen voordat de items zijn verzonden. Neem contact op met Canon's klantenservice om te zien of je bestelling kan worden geannuleerd.


Als je wilt annuleren nadat je items zijn verzonden, moet je wachten totdat je items zijn afgeleverd. Je kunt dan de items gratis retourneren en je krijgt het volledige bedrag* terug binnen 30 dagen nadat je complete bestelling is ontvangen. Als je besluit om iets toe te voegen aan je bestelling nadat je van Canon een bevestiging per e-mail hebt ontvangen dat je items zijn verzonden, moet je een nieuwe bestelling plaatsen.

*Volledige verkoopvoorwaarden

Meer informatie over Canon's retourbeleid

Welke betaalmogelijkheden accepteert Canon?

Canon accepteert verschillende betaalmogelijkheden en creditcards (iDeal, VISA, Mastercard, Maestro en Paypal).

Als je met een American Express-creditcard wilt betalen, moet je je Amex-creditcard registreren via Paypal en afrekenen met Paypal.

De gegevens van je betaalkaart worden versleuteld met SSL-technologie volgens de industriestandaard om ervoor te zorgen dat ze volledig veilig en beschermd blijven

Wanneer wordt het bedrag van mijn bestelling in rekening gebracht?

Het bedrag wordt in rekening gebracht volgens de door jou gekozen betaalmethode zodra je bestelling wordt verzonden vanuit Canon's magazijn. Meestal is dit tot 5 dagen nadat je hebt besteld.

Moet ik een account maken om iets te kunnen kopen?

Je hoeft geen account te maken om iets te kopen. Maar accounthouders profiteren wel van voordelen, zoals hun bestellingsstatus bekijken en de mogelijkheid om te verwijzen naar eerdere bestellingen, dus het is de moeite waard om je binnen een paar minuten te registreren bij Canon.

Hoe kan ik mijn naam, e-mailadres of adres veranderen?

Om je gegevens te wijzigen kun je je aanmelden via Mijn account, dat je rechtsboven op de startpagina van de Canon store vindt. Klik op het gedeelte 'Persoonlijke gegevens' en werk je gegevens bij.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten. Hoe kan ik het opnieuw instellen?

Om je wachtwoord opnieuw in te stellen, ga je naar Aanmelden boven aan de startpagina van de Canon store. Voer je e-mailadres in en klik op de link 'Ik ben mijn wachtwoord vergeten'. Je krijgt dan een e-mail met verdere instructies voor het opnieuw instellen van je wachtwoord.

Denk eraan je map met ongewenste e-mail te controleren, voor het geval de e-mail daarin belandt.

Wat zijn de voorwaarden van Canon's productgarantie?

Alle hardwareproducten van Canon (zie daarvoor de afzonderlijke productbeschrijvingen), die via de officiële Canon Store zijn gekocht, worden gedekt door een fabrieksgarantie van 2 jaar* (commerciële garantie van de fabrikant).
*Er gelden uitzonderingen. Zie punt 10 van Canon's Verkoopvoorwaarden voor meer informatie.

Wat zijn Canon's algemene voorwaarden?

Je kunt Canon's volledige Verkoopvoorwaarden en het cookiebeleid nalezen.

Hoe krijg ik een btw-factuur?

Via je Canon-account of door contact op te nemen met Canon's klantenservice.

Is het mogelijk om met Mr Cash te betalen?

Ons doel is om een zo breed mogelijk assortiment van betaalmethodes aan te bieden. Op dit moment zijn we bezig om in de toekomst ook Mr Cash aan te bieden als betaal methode.